Adam Czetwertyński

Harcerstwo (188) Kuchnia (24) Kultura (271) Polityka (37) Pożegnania (27) Szkoła (74) Varia (105)

K…, k…, konsultacje (literki nr 6)

Mój Ulubiony Instruktor podjął wielkopomną decyzję. Wyjdzie z domu i wypije kawę w kawiarni. Teraz kawiarnie są pełne pięknych starych kanap i foteli. Dlaczego nie wykorzystać możliwości, jakie daje mu dzisiejsze miasto? Czy fotel ma być tylko fotelem domowym? Ubrał się więc cieplutko, założył czapeczkę (bo kto wie, czy jakieś wiatr nie zawieje znienacka?) i powędrował w świat. Sam tego nie wymyślił, do pójścia do kawiarni został zmobilizowany.
Zaprosiła go druhna Wysokiego Szczebla, która miała do dh. Mulina jakąś prośbę. Co prawda realizacja jakichś próśb nie jest ulubioną czynnością dh. Mulina, ale czego się nie robi dla niektórych druhen. Pomińmy drogę do kawiarni, pomińmy myśli i pomysły druha M., jakie tradycyjnie mu się kłębiły i nieco z mózgu parowały. Niech już wejdzie do kawiarni, niech uśmiechnie się radośnie, następnie niech zobaczy uśmiech na ustach (i w oczach) druhny WS. No i oczywiście niech jeszcze zamówi kawę.
- Nie wiem, czy wiesz, ale szykujemy w Związku nieprawdopodobne zmiany, wprost rewolucyjne – zaczęła druhna i znów się uśmiechnęła. - Wyobraź sobie, naszych dwudziestu sześciu wspaniałych instruktorów przez ostatnie pół roku pracowało i wreszcie przedstawiło nam projekt nowatorskiego dokumentu. To “Wsparcie metodyczne i programowe kadry w Związku Harcerstwa Polskiego” – oczy druhny zabłysły jak dwie gwiazdki. – Wyobrażasz sobie, to nowe wsparcie zastąpi dotychczasowe, jakim były „Zasady wspierania programowo-metodycznego drużynowych w ZHP”. Ta nowa instrukcja nie będzie zawierała rozdziału poświęconego Odznakom Kadry Programowej!!! – Entuzjazm druhny WS dosięgnął zenitu, a właściwie kawiarnianego sufitu i o mało go nie przebił.
- I wyobraź sobie, że to nie koniec naszych sukcesów. Konsultujemy też regulaminy mian kadry wspierającej. Rozumiesz? Te miana określają stopień kompetencji kadry w zakresie zagadnień wspierających działanie wychowawcze organizacji, takich jak np. promocja, finanse, zarządzanie majątkiem. Są stopniowalne i mogą być ścieżką rozwoju zarówno kadry wspierającej, jak i wychowawczej w zakresie kompetencji specjalistycznych. Miana oparte są o Mapę Kompetencji. To nowe narzędzie, dzięki niemu nasza kadra wspierająca będzie już wiedziała, czy jest kompetentna, czy nie.
Druhna o mało się nie zachłysnęła z zachwytu nad sprawnie płynącym z jej ust potokiem słów. A oczy druhny błyszczały już nie jak dwie gwiazdy, lecz dwa słoneczka. – I to nie koniec! – prawie wykrzyknęła druhna Wysokiego Szczebla, aż dwóch przytulonych do siebie chłopaków odsunęło się od siebie. – Mamy jeszcze propozycje zmian w Mapie Kompetencji. Pamiętasz, Mapa jest narzędziem tworzonym przez specjalistów, wspierającym indywidualny rozwój kadry w zakresie kompetencji specjalistycznych, mających na celu wsparcie procesu wychowania prowadzonego w gromadach i drużynach. Kolejne poziomy rozwoju według Mapy Kompetencji oznaczają coraz wyższy poziom wiedzy i umiejętności z danej dziedziny!!! Rozumiesz, jakie to wspaniałe?
- Mulinku, mój drogi – druhna już była znacznie spokojniejsza. – Przeczytasz? Zrecenzujesz? Ocenisz? To kluczowe dla nas dokumenty, najistotniejsze, najważniejsze… Chcemy, aby były one doskonałe…
Dh Mulin spojrzał na swój kubek z kawą i zobaczył w nim dno. To smutne. To dno. Mulin spojrzał w oczy druhny Wysokiego Szczebla i skinął głową.



Brak komentarzy - bądź pierwszym, który skomentuje.

Odpowiedz