Grażyna jest filogiem klasycznym. Poznaliśmy się w harcerstwie. Grażyna przez wiele lat (z sukcesami) uczyła łaciny w IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie. Namówił ją przejścia do Ośrodka Badań nad Tradycją Antyczną Uniwersytetu Warszawskiego prof. Jerzy Axer. (Dziś OBTA po przejściowej nazwie Instytut Badań Interdyscyplinarnych – IBI chyba nazywa się Wydział Artes Liberales). Zajęła się metodyką nauczania i reformą polskiej szkoły. Po zrobieniu doktoratu była do końca stycznia 2008 r. zastępcą dyrektora OBTA (ośrodek był ściśle powiązany z Międzywydziałowymi Indywidualnymi Studiami Humanistycznymi), organizowała nowy kierunek uniwersytecki, nazwany tajemniczo CLASS. UW jest podstawowym miejscem jej pracy. W roku 2016 związała się także z Fundacją Kościuszkowską. Współpracuje z Fundacją Dobrej Edukacji i jej Szkołą Edukacji.
Niegdyś była zastępczynią dyrektorki Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Warszawie. Współpracowała z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej, która prowadzi różne projekty dla szkół w całej Polsce. Między innymi wraz z „Gazetą Wyborczą” akcję „Szkoła z klasą”, gdzie była mocno zaangażowana. Od stycznia 2008 r. do lipca była dyrektorem jednego z departamentów MEN. Później zajęła się szkolnictwem polskim poza granicami kraju. Zna się na wielu sprawach, między innymi wie, na czym polega ocenianie kształtujące, jak tworzyć wzorowe portfolio oraz jak należy dobrze napisać program nauczania dowolnego przedmiotu, na przykład „Kształcenie słuchu”. Gdybyście gdzieś znaleźli jej nazwisko, na przykład w programie PISA lub programach edukacyjnych realizowanych przez Muzeum w Wilanowie – nie dziwcie się.
Kocha Skandynawię (mówi po szwedzku), pływanie w zimnej wodzie morskiej (choć nie jest „morsem”), dzikie gęsi, zwłaszcza Akkę z Kebnekaise oraz swojego kota.